Schneeberg - Nandlgrat

• Najwyższy punkt: 2.046 m

Szczegóły dla: Schneeberg - Nandlgrat

Skrócony opis

Trudna wędrówka górska z eksponowanymi miejscami i obrywami skalnymi.

Opis

Trasa rozpoczyna się przy dolnej stacji wyciągu krzesełkowego na Schneeberg – czerwono oznakowanym szlakiem wygodnie dotrzesz pod linią kolejki do drewnianego budyneczku Bürklehütte. Bezpośrednie i najszybsze dojście do Bürklehütte (w której mieści się magazyn miejscowego pogotowia górskiego) prowadzi ścieżką zwaną Weninger Steig.

Idąc w kierunku schroniska Edelweißhütte w najwyższym punkcie skręcisz na odchodzącą w prawo ścieżkę, prowadzącą do schroniska Rieshütte i dalej na grań Nandlgrat. Kierując się niebieskimi znakami podążasz do końca grani między żlebami Breiter Ries a Lahningries, mijając strome turnie i obsuwy skalne.

Przecinając alpejską halę dojdziesz do stromego szlaku Fadensteig, a następnie kierując się w lewo do schroniska Fischerhütte.

Po wypoczynku w Fischerhütte schodzisz przez tzw. Schauerstein kierując się zielonymi, a następnie żółtymi znakami do schroniska Edelweißhütte. Stąd można zjechać na dół wyciągiem krzesełkowym lub zejść pieszo do dolnej stacji wyciągu szlakiem oznakowanym na żółto.

Punkt początkowy trasy

dolna stacja wyciągu krzesełkowego na Schneeberg

Punkt docelowy trasy

Opis drogi Schneeberg - Nandlgrat

Ścieżka zaczyna się bezpośrednio przy dolnej stacji wyciągu krzesełkowego Schneeberg, czerwonym oznaczeniem pod wyciągiem krzesełkowym i wygodnie do Bürklehütte. Tak zwany Weninger Steig to najbardziej bezpośredni i najszybszy podjazd na Bürklehütte, który nie jest obsługiwany.Po mijaniu go w kierunku Edelweißhütte i w prawo w najwyższym punkcie, ścieżka do Rieshütte i dalej do Nandlgrat skręca w prawo, zawsze po niebieskich znakach między Breiter Ries i Lahningries wzdłuż wysokich skalnych wież i erupcji do wyjścia z Gradu. Przejdź przez alpejską łąkę do Fadensteig i skręć w lewo do Fischerhütte. Po odpoczynku w Fischerhütte zejdziesz z tak zwanych zielonych szlaków Schauerstein, a następnie żółtych do Edelweißhütte. Stamtąd można zjechać wyciągiem krzesełkowym Schneeberg do doliny lub iść wzdłuż żółtych szlaków do dolnej stacji.

Dalsze informacje / linki

www.schneebergsesselbahn.at

www.schneebergbahn.at

Wyposażenie

Dobre buty górskie, ochrona przed deszczem, napoje

Autor poleca

Wspaniała trudna trasa dla amatorów wędrówek górskich, odznaczających się bardzo dobrą kondycją i koordynacją.

Więcej wycieczek po punkcie początkowym