Wycieczka do Ottohaus (z Knappenhof)

To view this content, you need to accept our Cookies. Change Cookie Settings

Właściwości
  • Piękne widoki
  • Bufet
  • Accessibility by train and bus

Szczegóły dla: Wycieczka do Ottohaus (z Knappenhof)

Skrócony opis

Trasa prowadząca spod hotelu Knappenhof szlakiem Törlweg to atrakcyjna wędrówka do schroniska Ottohaus położonego na górze Rax.

Opis

Droga na Rax prowadzi wysoko w górę! Nastrojowe schronisko Ottohaus, położone na wysokości 1644 m n.p.m. już od 1893 r. gości licznych wędrowców. Bywał tu i nocował także Sigmund Freud. Wędrówka prowadząca z położonej na wysokości 768 m wsi Knappenberg do schroniska trwa niecałe 3 godziny. Przed podejściem można się posilić w restauracji hotelu Knappenhof. Trasa ta jest częścią drogi w paśmie Alp Wiedeńskich. Wędrówkę można zatem rozpocząć również w Payerbach czy Reichenau. Oznaczona na niebiesko droga w paśmie Alp Wiedeńskich doprowadzi stamtąd do hotelu Knappenhof. Innym punktem wyjścia na tę trasę jest miejscowość Edlach an der Rax, do której można dotrzeć komunikacją publiczną. Do Ottohaus, położonego na szlaku przez masyw Rax prowadzącym od schroniska do schroniska, można też szybko dotrzeć z gospody Raxalpen Berggasthof, znajdującej się tuż przy górnej stacji kolei linowej na Rax.

Niezależnie od wybranej trasy w schronisku Ottohaus goście spędzą miłe chwile. Można tam przenocować, pokrzepić siły choćby legendarną pieczenią drwala lub tylko wpaść na krótki wypoczynek i przy okazji obejrzeć alpejski ogród, gdzie na powierzchni 4.000 m2 rośnie 200 gatunków roślin górskich występujących w masywie Rax i Schneeberg.

Punkt początkowy trasy

parking przy hotelu Knappenhof

Punkt docelowy trasy

schronisko Ottohaus w masywie Rax

Opis drogi Wycieczka do Ottohaus (z Knappenhof)

Z parkingu hotelu Knappenhof wyrusz szlakiem turystycznym, prowadzącym początkowo asfaltowaną drogą. Po skręcie w prawo idź dalej drogą aż do rozstaju, na którym skręć w lewo i pójdź dalej jeszcze około 800 m. Następnie skręć ostro w prawo, przetnij drogę jezdną i maszeruj dalej szlakiem. Skorzystaj z pierwszej możliwości skręcenia w lewo na ścieżkę. Na rozstaju trzymaj się prawej strony. Przebiegający zygzakiem szlak Törlweg doprowadzi cię pod górę do schroniska Ottohaus.

Dojazd

Z Wiednia przez autostradę południową A2 dojedź do drogi S6 (Semmeringschnellstraße)  i zjedź zjazdem na Gloggnitz. Następnie drogą B27 dojedź do Reichenau an der Rax, gdzie na rondzie pojedź dalej prosto, po czym skręć w lewo w ulicę Trautenberg-Straße, prowadzącą do Hirschwang an der Rax, a następnie do Thonberg. Skręć w prawo a następnie w lewo, pozostając w Thonberg, i dojedź do Knappenhof.

Z Grazu przez drogę S35 lub autostradę południową A2 dojedź do drogi S6 (Semmeringsschnellstraße) i zjedź zjazdem na Gloggnitz. Następnie drogą B27 dojedź do Reichenau an der Rax, gdzie na rondzie pojedź dalej prosto, poczym skręć w lewo w ulicę Trautenberg-Straße, prowadzącą do Hirschwang an der Rax, a następnie do Thonberg. Skręć w prawo a następnie w lewo, pozostając w Thonberg, i dojedź do Knappenhof.

Parkowanie

parking przy hotelu Knappenhof

Z Wiednia pojedź pociągiem osobowym jadącym przez Wiener Neustadt aż do końcowej stacji w Payerbach-Reichenau. Stąd weź taksówkę do hotelu Knappenhof lub pojedź autobusem nr 1748 (kierunek Prein/Rax, Gasthof Oberer Eggl) do przystanku Edlach lub Dörfl. Stąd w ciągu 30 minut piechotą dotrzesz do punktu wyjściowego.

Bliższe informacje znajdziesz na stronach www.oebb.at lub www.vor.at

Dalsze informacje / linki

Wiener Alpen in Niederösterreich, www.wieneralpen.at, +43 / 2622 / 78960

Schutzhütte Ottohaus, www.raxalpe.com/de/schutzhuette-ottohaus-home

Wyposażenie

Zabierz ze sobą odpowiednie mapy . Włóż wygodne buty górskie, nie zapomnij o kremie przeciwsłonecznym i ochronie przed deszczem, oraz wodzie i prowiancie. Koniecznie weź też swój telefon komórkowy i zapamiętaj na nim numer górskiego pogotowia ratunkowego: 140!

Zasady bezpieczeństwa

Wędrówki w paśmie Alp Wiedeńskich powinny zapisać się w Twojej pamięci jako piękne, a przy tym bezstresowe przeżycie. Zapoznaj się zatem z naszymi radami.

Wybierając trasę upewnij się, że dysponujesz odpowiednim doświadczeniem i kondycją. Przed wyruszeniem sprawdź prognozę pogody. W górach często dochodzi do raptownych zmian pogody, zabierz zatem ze sobą odpowiednie wyposażenie, np. odzież chroniącą przed deszczem.

Sprawdź czy schroniska i punkty gastronomiczne, które pragniesz odwiedzić nie są zamknięte. Zanim wyruszysz poinformuj znajome osoby o tym, jaką trasą idziesz i kiedy planujesz powrót.

Zalecenia dotyczące mapy

freytag&berndt WK022

Autor poleca

Erwandern Sie die Rax mit einer Mehrtagestour - alle Tipps dazu finden Sie hier.

Więcej wycieczek po punkcie początkowym