Szlak Kirchschlag – Hutwisch lub Höhwirt

Właściwości
  • Piękne widoki
  • Bufet
  • Odpowiednie dla rodzin z dziećmi

Szczegóły dla: Szlak Kirchschlag – Hutwisch lub Höhwirt

Skrócony opis

Wycieczka na wieżę widokową Hutwisch, przebiegająca przy zajeździe Höhwirt. Z platformy widokowej, wysokiej na 896 metrów i liczącej 104 stopnie, roztaczają się zapierające dech widoki.

Opis

Na przejście z Hotel Gasthof Grandits, który znajduje się w niedalekiej odległości od centrum Kirchschlag w Bucklige Welt, do wieży widokowej na wzniesieniu Hutwisch trzeba zaplanować nieco ponad dwie godziny. Szlak ten prowadzi drogami utwardzonymi i leśnymi, przez Maierhöfen i Ortbauer do Hochneukirchen. Niecałe 70 metrów poniżej wieży widokowej, w leśnej okolicy, położony jest zajazd Höhwirt. Warto tam wstąpić, żeby dobrze zjeść w przyjemnej atmosferze. Serwowane są tam zarówno dania kuchni regionalnej, jak i międzynarodowej. Aby dotrzeć do Höhwirt, mniej więcej kilometr przed celem należy skręcić w prawo na drogę krajową nr 146. Następnie szlak prowadzi dalej na najwyższe wzniesienie Bucklige Welt – Hutwisch. Po dotarciu do celu warto wejść na liczącą 104 stopnie wieżę widokową. Roztacza się stąd bowiem widok aż po jezioro Neusiedler See i Schneeberg!

Punkt początkowy trasy

Zajazd Grandits w Kirchschlag

Punkt docelowy trasy

Wieża widokowa Hutwisch lub zajazd Höhwirt

Opis drogi Szlak Kirchschlag – Hutwisch lub Höhwirt

Naszą wędrówkę rozpoczynamy przy zajeździe Grandits w Kirchschlag i idziemy zgodnie z oznaczeniem szlaku E2 najpierw dość stromo pod górę, aż dotrzemy do Rotte Maierhöfen. W miejscowości Maierhöfen mijamy gospodarstwo rolne i docieramy do kaplicy. Następnie skręcamy w lewo, a zaraz potem w prawo i dochodzimy do szlaku Kammweg. Tym szlakiem idziemy cały czas prosto aż do Ortbauer. Na drodze asfaltowej trzymamy się przez mniej więcej 150 metrów lewej strony, następnie skręcamy w prawo na ścieżkę. W lesie Wolfsbühelwald idziemy żółtym szlakiem E2 umiarkowanie do góry, aż dotrzemy do drogi. Przecinamy ją i dalej trzymamy się żółtego szlaku. Skręcamy w lewo do miejscowości Harmannsdorf i idziemy ścieżką, która doprowadzi nas do wzniesienia Hutwisch z wieżą widokową.

Dojazd

Autostradą A2 na południe: Jadąc z Wiednia, należy wybrać zjazd na Krumbach; jadąc z Graz, należy wybrać zjazd Aspang-Zöbern. Przejeżdżając B54 przy Bad Schönau, po ok. 7,5 km za Kirchschlag należy skręcić do Bucklige Welt. Po wjeździe do miejscowości należy skręcić w prawo. Ok. 200 m dalej znajduje się Hotel Gasthof Grandits.

Parkowanie

Przed Hotelem Gasthof Grandits znajduje się parking.

Przewoźnik BLAGUSS NÖ oferuje codzienne połączenia autobusowe z Wien Südtiroler Platz do Bad Schönau lub Kirchschlag.

Decydując się na przyjazd pociągiem, należy wybrać połączenie Südbahn do Wr. Neustadt, następnie przesiąść się do pociągu regionalnego (kierunek Aspang) i wysiąść w Edlitz-Grimmenstein. Tam należy wsiąść do autobusu jadącego do Kirchschlag.

Więcej informacji na stronie www.oebb.at lub www.vor.at

Dalsze informacje / linki

Alpy Wiedeńskie w Dolnej Austrii, www.wieneralpen.at

Wyposażenie

Pamiętaj, żeby zawsze mieć przy sobie odpowiednie mapy. Załóż buty dostosowane do charakteru wycieczki, zadbaj o ochronę przed słońcem i deszczem oraz zabierz wodę i coś do jedzenia. Weź ze sobą telefon komórkowy i zapisz w nim górski numer alarmowy: 140

Zasady bezpieczeństwa

Wycieczki po Alpach Wiedeńskich mają dostarczyć ciekawych przeżyć i być bezpieczne. Dlatego prosimy pamiętać o następujących kwestiach:

Przygotowanie

Trasę wycieczki wybierz odpowiednio do swojego doświadczenia i kondycji fizycznej. Wcześniej sprawdź prognozę pogody. Pogoda w górach może się gwałtownie zmieniać. Dlatego zawsze trzeba mieć odpowiednie wyposażenie (np. kurtkę przeciwdeszczową).

Dowiedz się, czy chaty i schroniska, które zamierzasz odwiedzić po drodze, będą otwarte. Zanim wyruszysz w drogę, zostaw informację o wybranej trasie i o planowanej godzinie powrotu.

Zalecenia dotyczące mapy

freytag&berndt WK422

Autor poleca

Połącz swoją wędrówkę z pobytem w Kirchschlag. Już teraz zarezerwuj nocleg online w Hotel zur Post – Hönigwirt.

Więcej wycieczek po punkcie początkowym